Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

Customerboard
Roadmap

Customerboard Q3: Uitkomsten Portfolio Analyse

31 oktober 2023

Begin oktober heeft de 3e Customerboard van dit jaar plaatsgevonden. We hebben terug gekeken naar het eerste half jaar, met name op het gebied van doorontwikkeling van Livits. Daarnaast hebben we stilgestaan bij de uitkomsten van de Product Portfolio Analyse, dit geeft goede en waardevolle inzichten die uiteindelijk voor de Roadmap belangrijk zijn. Dat is dan ook het laatste onderwerp waar we bij stil hebben gestaan. Hieronder lees je hier verder over.

Terugblik Q1 + Q2

Er is stilgestaan bij de personele wijzigingen en de vernieuwde werkwijze van het R&D team. De nieuwe indeling moet leiden tot meer focus in productontwikkeling en meer kruisbestuiving van kennisgebieden. Door focus aan te brengen werken we met meerdere personen aan hetzelfde onderwerp (EPIC) en pakken hier vervolgens meerdere items in op. We werken dus eigenlijk aan 1 of 2 modules of onderdelen i.p.v. meerdere onderdelen tegelijk. We zorgen hiermee voor kennisdeling en voor uiteindelijk kwalitatief betere software.

Doorontwikkeling van Livits in 2023

Aan het begin van 2023 hebben we aangegeven aan een aantal onderwerpen dit jaar te gaan werken.

We kunnen een aantal zaken afvinken. Deze zijn inmiddels opgeleverd en worden al gebruikt of uitgerold:

  • Uitrol Login Portal; zo goed als alle klanten zijn over op de nieuwe login portal.
  • User Interface Verbeteringen; Velden verbergen op gebruikersniveau.
  • Op de persoonskaart is het nu mogelijk om bepaalde velden te verbergen die je niet gebruikt. Support kan dit voor je in orde maken. Neem contact op om de mogelijkheden te zien!
  • Bundeling synchronisatie bijeenkomsten.
  • Audittrail verbeteringen

Momenteel werken we aan de volgende onderwerpen:

  • User Interface Flexibele tabellen; In Livits kennen we veel variatie op onze tabellen. Denk hierbij aan een tabel met een overzicht van personen. We maken gebruik van 1 standaard component en zullen alle tabellen gaan omzetten. Dit zal gefaseerd uitgeleverd worden. Op onze releasepagina word je hierover op de hoogte gehouden.
  • Ledennet Login Portal; Uitrol fase. In onze vorige nieuwsbrief hebben we hier over geïnformeerd.

De volgende onderwerpen waar we aan werken komen in de volgende alinea’s aan bod.

Product Portfolio Analyse

Een van de belangrijkste doelen voor mij als Productmanager is inzicht de waardering van Product Portfolio. Vanuit productmanagement miste ik inzicht in de waarde en waardering van onze modules. Dat is er nu wel mede door de ingevulde vragenlijst vanuit onze klanten. Hoe belangrijk is deze module en hoe tevreden ben je over deze module? Dit zijn vragen die ik beantwoord wilde krijgen. Daarnaast heb ik gevraagd om aan te geven waar volgens jullie onze prioriteit naar toe zou moeten gaan. De input gebruik ik voor prioriteitstelling in onze productontwikkeling.

Wat opvalt is dat bij de vraag over waar de prioriteit naar toe zou moeten Ledenadministratie veruit bovenaan staat. Als je dit vervolgens terugbrengt naar de waardering en de waarde zijn er andere modules die naar voren komen als logische hogere prioriteit. Dit hebben we tijdens de Customerboard met elkaar besproken. Ledenadministratie is de basis, hier gaat het veel meer over efficiëntie en gebruiksvriendelijkheid. Kijkend naar de Office Plug-in en de waardering daarin lijkt het verstandiger daar een hogere prioriteit aan te geven. Afwegingen die ik vanuit mijn rol als Productmanager meeneem in de prioriteitstelling.

Roadmap

Dit brengt mij naar een voorlopige Roadmap. Waar de eerste tussenstops vrij duidelijk zijn. De volgende stops zullen steeds beter in beeld komen naar mate we dichterbij komen.

We werken de komende periode aan het uitrollen van de Ledennet login portal en UI verbetering, de flexibele tabellen. Daarna gaat het ene development team verder met de Umbraco integraties en het andere team gaat aan de slag met de Office Plug-in. Beide onderwerpen zijn grote onderwerpen en zullen daarom een aantal sprints in beslag nemen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen hierin.

Vragen?

Heb je vragen over de doorontwikkeling van Livits? Ik praat je graag bij. Neem contact met mij op via Julia@livits.nl of via 06-44742504.

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok