Maak je werkomgeving veiliger met BHV
31 mei 2022
Net als veel organisaties werken we bij Livits veel minder op kantoor. Gemiddeld werken we 50% van de tijd vanuit huis en de andere 50% op kantoor of bij klanten. De Nederlandse wetgeving schrijft voor dat wanneer er twee of meer medewerkers op kantoor zijn, er tenminste één BHV-er moet zijn. Dat gaf bij ons wel een uitdaging. Hieronder beschrijven we wat we gedaan hebben.
Wat was de situatie?
Voor corona werkten alle collega’s standaard vanuit kantoor. We hadden op dat moment één opgeleide BHV-er. Deze was er (vrijwel) elke dag, waarmee we netjes aan de eisen die de overheid stelt voldeden.
Tijdens de coronapandemie zijn we verhuisd naar een kleiner kantoorpand. Dit omdat we ook afgesproken hebben standaard 50% van de tijd vanuit huis te werken. Dit gaf wel een uitdaging vanuit de BHV-verplichting. Dit was dan ook een risico dat we geïdentificeerd hebben tijdens onze ISO implementatie en waar we dus iets mee moesten.
Wat hebben we gedaan?
Om te voldoen aan de BHV-eis, hebben we binnen alle teams geïnventariseerd wie er een BHV-opleiding wilde volgen. Dit heeft ertoe geleidt dat er vier extra collega’s zijn opgeleid tot BHV-er, waaronder het gehele managementteam.
We hebben dit gedaan door een gemeenschappelijke training te volgen. Van daaruit hebben we een aantal vervolgacties gedefinieerd. Denk aan het inventariseren van de voor BHV noodzakelijke spullen, alsook een plan om met een aantal collega-bedrijven in het pand een AED aan te schaffen.
Door deze stappen kunnen we goed voldoen aan de eisen vanuit de overheid op dit gebied, en maken we de werkomgeving van onze collega’s ook nog eens veiliger.
Vragen of opmerkingen?
Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan rechtstreeks contact met ons op. Dat kan via info@Livits.nl, via ons kantoor (076-578 09 50) of via de Livits connect app.