Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

Mailverkeer

Hoe zorg ik ervoor dat mijn e-mail altijd aankomt?

8 juni 2023

E-mail is voor veel van onze klanten het meestgebruikte middel om te communiceren met leden. Bijna elke ledenorganisatie stuurt regelmatig nieuwsbrieven met relevante informatie voor de aangesloten leden. Het is dus belangrijk dat die e-mail ook aankomt op de bestemming. Hoe je daarvoor kunt zorgen lees je in dit artikel.

Waar moet je rekening mee houden

Het lijkt zo eenvoudig. Je stuurt een mail naar een groep mensen. Je gebruikt de juiste e-mailadressen. Je drukt op verzenden. Dan moet je mail toch aankomen? Zo simpel is het helaas niet.

Iedereen herkent wel dat er soms mailtjes in je inbox komen die er niet thuis horen. Waarmee kwaadwillenden proberen je computer binnen te dringen of je gegevens te ontfutselen. Om dat tegen te gaan zijn er maatregelen getroffen om dit soort mailtjes te blokkeren. Dit kan er echter ook toe leiden dat jouw zorgvuldig samengestelde mail wordt geblokkeerd. Gelukkig kun je daar wel aan aantal dingen aan doen.

Technische maatregelen

Je kunt een aantal technische maatregelen treffen om ervoor te zorgen dat er minder kans is dat je e-mail wordt geblokkeerd. Door het implementeren hiervan richt je een aantal standaarden in die op internet worden herkend. Hierdoor zal je mail minder snel worden geblokkeerd. Deze standaarden zijn:

  • SPF: Dit is iets wat jullie zelf (of de partij die jullie op ICT-gebied ondersteunt) moeten doen.
  • DKIM: Dit kunnen wij voor jullie inrichten, als het gaat om de e-mails die vanuit Livits worden gestuurd.
  • DMARC: Net als SPF moeten jullie dit zelf doen.

Mocht je meer over deze maatregelen willen weten, vraag dan de whitepaper over e-mailveiligheid op die we hiervoor hebben opgesteld.

SPAM voorkomen

Om ongewenste e-mail te voorkomen hebben bijna alle aanbieders van mailverkeer (Gmail, outlook, KPN, etc.) een filter geïnstalleerd. Dit filter bekijkt een aantal kenmerken van verstuurde e-mails, en bepaalt op basis daarvan of een mail als spam wordt gezien. Denk hierbij aan het onderwerp van de e-mail, de inhoud ervan, maar ook hoe vaak een e-mail door de ontvanger als spam wordt gemarkeerd. Er is een aantal spelregels dat je kunt aanhouden om de kans dat dit gebeurt te voorkomen. Ook hierover geven we meer uitleg in de whitepaper over dit onderwerp.

Vragen of de whitepaper aanvragen?

Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande? Of wil je de whitepaper aanvragen waarover we het in dit artikel hebben? Neem dan contact op met je klantmanager of bel rechtstreeks via 076 - 578 0950. Mailen kan natuurlijk ook via info@Livits.nl.

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok