Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

28
sep

Aandacht voor datagebruik

28 september 2022

Bij Livits zijn we voortdurend bezig om onze dienstverlening te verbeteren. Dit betekent dat we onder meer kritisch kijken naar het gebruik van de Livits-omgeving. Uit recent onderzoek is gebleken dat het dataverbruik van een groot aantal klanten aandacht behoeft. Hieronder lichten we dat toe.

De achtergrond van dataverbruik

Livits wordt gebruikt om leden te boeien, binden en vinden. We ondersteunen het primaire proces bij onze klanten als het gaat om de ledenadministratie, contributie, nieuwsbrieven of bijvoorbeeld de website. Dat hiervoor data opgeslagen wordt is een logisch gevolg.

Wat we nu zien is dat sommige klanten veel meer data opslaan dan andere klanten. Een grote hoeveelheid data die opgeslagen wordt brengt ook consequenties met zich mee. Denk aan de impact op de snelheid van een omgeving, de kosten die we per omgeving maken voor opslag en daaraan gekoppeld ook back-ups.

Wat betekent dit

Contractueel hebben we vastgelegd hoeveel data gebruikt mag worden. Deze hoeveelheid kan per omgeving verschillen (denk ook aan het gebruik van een dedicated server of niet). Medio dit jaar hebben we een meting gedaan bij al onze klanten. Hieruit is gebleken dat ongeveer 42 procent van de omgevingen teveel data in gebruik hebben. Hierdoor wordt maandelijks 1,2 TB meer aan data gebruikt dan we contractueel hebben afgesproken. Het zal duidelijk zijn dat dit impact heeft op de omgevingen.

Wat gaan we doen

We informeren alle klanten in oktober over het dataverbruik zoals dat geconstateerd is in de meting medio dit jaar en ook wat de afspraken hierover zijn. Indien er teveel data verbruikt wordt, kan dit (eventueel met onze ondersteuning) worden teruggebracht. Eind dit jaar doen we vervolgens een nieuwe meting. Wanneer dan nog steeds teveel data gebruikt wordt, doen we een aanbod voor het afkopen hiervan.

Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan rechtstreeks contact met ons op. Dat kan via je klantmanager, via ons kantoor (076-578 09 50) of via de Livits Connect app.

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok