Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

25
Jan
Blogs

Terugblik op de klantcommitments 2020

25 januari 2021

Elders in deze nieuwsbrief vinden jullie de klantcommitments voor 2021. Die gaan over het nieuwe jaar, dus dan is het natuurlijk ook goed om terug te kijken op wat we hebben waargemaakt van de afspraken van 2020. Hieronder licht ik dit kort toe.

Wat hebben we gedaan

Net als voor 2021 waren de klantcommitments 2020 gebouwd op drie pijlers:

  • Communicatie en inspraak
  • Kwaliteitsverbetering
  • Productvernieuwingen

De afbeelding hierboven geeft een overzicht hoe we gepresteerd hebben.

Klantcommitments op het gebied van communicatie

Dit betreft onderstaande drie onderdelen, die allemaal gerealiseerd zijn:

  1. Een maandelijkse nieuwsbrief: we hebben ons hier aan gehouden. Met de customerboard hebben we de opzet en inhoud van de nieuwsbrieven besproken en geconcludeerd dat we hier in 2021 mee doorgaan.
  2. Klantenevents: De afspraak was minimaal twee klantenevents. Dat hebben we ruimschoots gedaan, met de sessie net voor de zomer waarin we vooral de nieuwe UI hebben aangekondigd en de klantenmiddag in september. Daarnaast zijn er nog een aantal webinars georganiseerd.
  3. De customerboard: We hebben elk kwartaal een bijeenkomst vanuit de customerboard gehad. Dit staat ook weer in 2021 op de agenda. De eerst volgende sessie zal in februari plaatsvinden. Daarmee hebben we ons doel behaald.

Klantcommitments op het gebied van kwaliteit

De afspraken rondom kwaliteit waren als volgt:

  1. Incident management-proces: Het proces is eenduidig gemaakt en een standaardrapportage is beschikbaar. Aan de afspraak hebben we ons dus gehouden, maar op dit gebied vinden we wel dat we zaken nog kunnen verbeteren. Dit is dan ook meegenomen in de klantcommitments 2021.
  2. Onderhoud op maatwerk: Vrijwel alle klanten met maatwerk hebben we hierover gesproken en de meerderheid heeft het voorstel ook geaccepteerd. Dit jaar gaan we een vergelijkbare regeling aan de Belgische klanten aanbieden.
  3. Aandacht voor security: De aandacht is er zeker geweest, waarbij we de harde afspraak vanuit de klantcommitments toch wel wat anders hebben ingevuld. Ons beeld is wel dat een volgende stap op dit gebied nodig is. Deze gaan we dan ook in 2021 zetten, door onder andere de ISO27001 certificering te gaan behalen.

Klantcommitments op het gebied van het product

Over de doorontwikkeling van Livits hebben we een viertal beloftes gedaan, die we ook vrijwel allemaal gerealiseerd hebben:

  1. De nieuwe user interface: Deze is in de zomer uitgerold, net na het tweede kwartaal. Er zijn wel wat hobbels geweest, het eindoordeel is wel overwegend positief.
  2. API-technologie: De eerste klanten werken ondertussen met onze API-technologie. Er zijn standaard API’s beschikbaar naar Bundeling en Mailchimp, als ook een open REST API. Daarmee hebben we Livits echt opener gemaakt.
  3. Datagedreven werken met behulp van Power BI: Ook deze oplossing wordt inmiddels in de praktijk gebruikt. Donderdag 25 februari organiseren we hierover een webinar, dus als je interesse hebt schrijf je dan hier in.
  4. Upgrade CMS-onderzoek: We hebben hier gekozen om Umbraco naast het Livits CMS te positioneren. De eerste projecten met Umbraco worden inmiddels opgestart en verwachten we in dit kwartaal in productie te brengen.

Conclusie

Onze conclusie is dat we terugkijken op een succesvol jaar, zeker op het gebied van de klantcommitments. Vrijwel alle toezeggingen die we gedaan hebben, zijn we nagekomen. Voor ons is dit vooral een aanmoediging om op deze weg verder te gaan. Hoe we dat in 2021 doen, lees je elders in deze nieuwsbrief.

Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan contact met me op. Hiervoor ben ik rechtstreeks te bereiken op 06-29526083 of via Frank.vandeVinne@CCIGroep.nl en natuurlijk ook via de Livits Connect app.