Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

24
Sep
Nieuws

Administratieve lastenverlaging

24 september 2021

Eén van de pijlers onder onze visie is dat we tijd willen besparen. Dat geldt zeker ook voor administratieve processen. En op dit vlak zijn verbeteringen eenvoudig mogelijk. Dat gaan we op twee onderdelen doen, namelijk door over te stappen naar jaarfacturatie en door kleine facturen zoveel mogelijk te voorkomen. Hieronder lees je wat dat betekent. 

Jaarfacturatie 

Een behoorlijk aantal van onze klanten betaalt op dit moment nog per maand, per kwartaal of per half jaar onze onderhoudsfacturen. Dit gaan we stap voor stap voor alle klanten aanpassen naar facturatie per jaar, waarbij het facturatiemoment per klant verschilt. Dit scheelt aan beide kanten een groot aantal controlemomenten, en laat daardoor de administratieve lasten aan beide kanten dalen.  

Bij het versturen van de eerste jaarfactuur sturen we een brief met een toelichting hierop. Mocht dit onverhoopt tot problemen leiden, dan horen we dat graag. Maak dit dan kenbaar aan je klantmanager. 

Mocht er een situatie ontstaan waarin het gefactureerde bedrag moet worden bijgesteld (wijziging in users of modules etc.), dan wordt het teveel gefactureerde deel natuurlijk gecrediteerd. 

Kleine facturen 

Over de kosten van de verwerking van een (verkoop)factuur lopen de cijfers uiteen, maar gemiddeld moet je rekenen op ongeveer 20 tot 25 euro per factuur. Hierin is het eventueel printen en daarbij de milieubelasting niet meegenomen. Voor facturen <250 euro gaan we daarom vanaf 1 januari 2022 een handling fee opnemen van 25 euro per factuur.  

Wat voor kosten zijn dit dan? Denk aan een factuur voor aanschaf van een SSL certificaat voor je website(s), welke wij nu 1-op-1 doorbelasten. 

Zijn deze kosten te voorkomen? Ja, we kunnen de terugkerende kosten opnemen in het SaaS maandbedrag, waardoor je geen losse facturen meer krijgt en dus ook geen handling fee betaald. Wil je geen handling kosten, geef het dan door aan je klantmanager, dan bekijken we welke terugkerende kosten <250 euro kunnen worden ondergebracht in het SaaS maandbedrag. 

Vragen of opmerkingen? 

Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan contact op met je klantmanager of bel ons rechtstreeks via 076-578 09 50. Mailen kan natuurlijk ook via info@Livits.nl.