Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

31
May

Aankondiging uitfaseren huidige Livits inlog

31 mei 2022

Digitale veiligheid is een top prioriteit bij Livits. Hier gaat veel tijd en aandacht van ons naartoe. De afgelopen periode hebben we hard gewerkt aan een nieuwe login methode voor backoffice gebruikers van Livits. Dit bekent dat op termijn de bestaande Livits inlog gaat verdwijnen. We adviseren alle klanten uiterlijk medio 2023 over te stappen op de nieuwe inlog methode. Eind 2023 wordt de bestaande inlog definitief uitgefaseerd.

Waarom stopt de bestaande inlog methode

Op een veilige manier inloggen in Livits is essentieel. Dit is zeker het geval voor bureau medewerkers die toegang hebben tot een grote hoeveelheid gegevens. Om nu en in de toekomst de veiligheid van inloggen te garanderen, gaan we gebruik maken van standaard Microsoft componenten. Deze componenten worden continu doorontwikkeling, waardoor de veiligheid hiervan op een constant hoog niveau blijft. Door hiervan gebruik te gaan maken kunnen wij onze ontwikkelcapaciteit inzetten op zaken waar alle klanten blij van worden: nieuwe functionaliteit binnen Livits.

Wat betekent dit voor de huidige inlog methode

De huidige login methode van Livits is veilig. Wij voeren hierop regelmatig pentests uit, waar dat ook uit blijkt. Het blijvend veilig houden van de huidige inlog methode kost echter veel tijd, daar willen we vanaf.

De bestaande inlog methode ondersteunen we tot eind 2023. Dit betekent dat dan iedereen gebruik moet maken van de nieuw inlog methode: De Livits portal. Ons dringende advies is dat iedereen medio 2023 hierop is overgestapt.

Waar moet je rekening mee houden

Onze consultants begeleiden de overgang naar de Livits portal. Afhankelijk van de grootte van de Livits omgeving kost de overstap een halve dag tot een dag werk. Houdt hier dus in de begroting rekening mee.

Voor alle klanten die al betalen voor het gebruik van Multi Factor Authenticatie (MFA) zijn er geen additionele kosten van het gebruik van de Livits Portal. Indien dit niet het geval is, is een (beperkte) additionele maandelijkse toeslag van toepassing. Jullie klantmanager kan jullie hierover informeren.

In technische zin moet de Livits Portal worden aangesloten op een identity provider. Dat kan een active directory zijn (denk aan Azure AD) maar ook bijvoorbeeld identity provider als LinkedIn. Onze consultants vertellen je hier meer over ter voorbereiding van het implementatietraject.

Doorontwikkeling

De Livits portal biedt de basis voor de doorontwikkeling (modernisering) van Livits. Toekomstige functionaliteiten maken gebruik van deze component. De volgende stap in de doorontwikkeling van de Livits portal is dat deze ook geschikt wordt gemaakt voor het ledennet. Hier werken we nu hard aan, zodat dit naar verwachting richting het einde van dit jaar beschikbaar komt.

Vragen

Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan rechtstreeks contact met ons op. Dat kan via je klantmanager, via ons kantoor (076-578 09 50) of via de Livits connect app.

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok